Degemer mat war Formulenn Brezhoneg, ur blog nevez evit ar re a zo sot gant ar redadegoù kirri.

Keleier ar Formulenn 1 a vo kinniget war ar blog-mañ, berradurioù ar redadegoù hag an abadennoù-all, keleier diwar marc'had an treuzkasoù, ar vlenierien, ar skipailhoù h.a. h.a....

Spi em eus ho po plijadur o lenn ar blog-mañ ha marteze e c'hellfec'h reiñ un tamm skoazell !

11/03/2013

[Bloavezh 2013] Lotus-Renault

LOTUS F1 TEAM

Peseurt istor kinnig gant ar skipailh-mañ ? Hini Team Lotus, a zo ur skipailh F1 kozh he deus gounezet meur a ditl dre soñjoù dreist an ijinour Colin Chapman ? Hini Enstone, an uzin savet gant Benetton, gwerzhet da Renault e 2000 evit adsevel skipailh ar saver-kirri e F1, adwerzhet e 2010 da GENII Capital, ur c'hevala postadur eus Luksembourg, evit kenderc'hel gant an anv Renault evel ur sponsor. Un emglev-all zo bet sinet etre GENII ha Lotus Cars, ar saver-kirri krouet gant Colin Chapman evit souten ar skipailh F1, evit bezañ sponsor skipailh Entsone, en ur reiñ he anv. Ret eo menegiñ ivez klask Tony Fernandes evit adsevel Lotus e 2010 gant sikour Lotus Cars da gentañ a-raok bezañ dilezelet gant Lotus Cars.

Mareoù diaes en deus bet ar skipailh abaoe 2009, gant dilezel Renault dre afer ar c'hCrashgate (bet en deus Piquet jr ur gwallzarvoud e Singapour evit lakaat Alonso da vont uheloc'h er gael, ar pezh a zo echuet gant trec'h Alonso), gwallzarvoud he blenier kentañ Robert Kubica e ralli e 2011 ha he c'hudennoù gant ar c'harr ar memes bloavezh ha ne oant ket sikouret gant ar vlenierien Heidfeld, Petrov ha Senna. Warlene eo bet kalz gwelloc'h an traoù gant Kimi Räikkönen ha Romain Grosjean (daoust ma'z eus traoù da rebechiñ dezhañ) ha gounezet eo bet un trec'h en Abou Dhabi, goude ur bloavezh o vezañ ken kevezus eget Red Bull, Ferrari ha McLaren, ha kevezusoc'h eget Mercedes. Ar-bloaz-mañ e vo klasket pignat uheloc'h ha sikour Räikkönen da c'hounit e eil titl e Formulenn 1, ar pezh a zo posupl peogwir e seblant kevezus ar c'harr.

Gallout ar rit heuliañ Lotus war twitter dre : @Lotus_F1Team

AR C'HARR

E21 gant Renault RS27, KERS.

Ma, evel ur bern kirri-all, n'eo ket gant ur sell e c'heller sellout an diforc'hioù etre an E20 hag an E21. Evit gwir, memes gant selloù-all e c'heller krediñ ez eo ar memes karr. Koulskoude ez eus un nebeud traoù ar c'hellfe lavarout deomp arouezigoù diwar-benn hentoù heuliet gant James Allison, rener teknikel ar skipailh. An divskouarn tro-dro ar c'hrog aer a zo moarvat un klask evit an DRS gouzañv. Koulskoude eo buan ar c'harr, evel hini warlene ma n'eo ket buanoc'h, ha reizhet eo bet un nebeut traoù a zo bet kavet diaes warlene, ar pezh ar ra vat d'ar skipailh.

HE DISOC'HOÙ

Kinniget eo bet aze istor Team Lotus evit ar stadegoù, dre ma zo anvet ar skipailh diwar Lotus Cars, ar saver-kirri deuet eus Team Lotus.
Krouidigezh : 1958 [1958-1994] [2010-2011][2012]
549 PB.
80 trec'h. 107 plas pol. 182 podiom. 74 tro wellañ.
7 titl ar saverien (1963, 1965, 1968, 1970, 1972, 1973, 1978)
6 titl ar vlenierien (1963, 1965, 1968, 1970, 1972, 1978)

AR VLENIERIEN

7 KIMI RÄIKKÖNEN
Finland, bet ganet d'ar 17 a viz Here 1979.

Un istrogell eo hennezh evit tud zo. Ur blenier dreist evit lod-all. N'haller ket chom diseblant gant Kimi Räikkönen. Anavezet ken mat evit e zoare-vleniañ hag e  evezhiadennoù-skingomz ("I know what I am doing, just leave me alone !"), en doa graet ar blenier finlandat ur distro eus ar wellañ warlene, goude daou vloaz e WRC. Hennezh en deus kollet daou ditl (2003 ouzh Schumacher, 2005 ouzh Alonso) abalamour d'e skipailh (kudennoù keflusker dreist-holl) hag en doa gounezet unan e 2007 o vezañ trede eus ar gevezadeg tri redadeg a-raok ar fin. Bremañ en deus c'hoant da c'hounit unan-all, ha da c'hounit redadegoù c'hoazh gant Lotus. Deuet eo en-dro gant ar youl a vanke dezhañ marteze gant Ferrari, ha se a ra vat !

176 PB.
KAMPION BED (2007)
19 trec'h, 16 plas pol, 69 podiom, 37 tro wellañ.
786 poent.
Kroget gant ar F1 e 2001.
Sauber (2001)
McLaren (2002-2006)
Ferrari (2007-2009)
Lotus (2012)

_________________________________
Poentoù mat : Buan, skiant-prenet, ne dremen ket e amzer da brederiañ war un dremen. Netra ne dizh anezhañ.

Poentoù fall : Kalet gant ar kirri. C'hoant en deus ur c'harr evel ma en deus c'hoant. A wezhioù "diva" un tammig. Ne selaou den ebet war-bouez anezhañ. Netra ne dizh anezhañ.
__________________________________

DIN-ME : Evel warlene a lakaio Räikkönen ar skipailh da vont war-raok, en ur gounit redadegoù, ha marteze en ur stourm evit an titl. Arabat ankouaat Iceman (e lesanv) ar bloaz-mañ.

8 ROMAIN GROSJEAN
Bro-C'hall, bet ganet d'ar 17 a viz Ebrel 1986

Diaes eo kaout un ali sioul diwar-benn Grosjean. Gwir eo en doa graet ur bern fazioù warlene. Met gwir eo e oa fazioù ne c'helle ket chom hep ober. Da skouer e wallzarvoud e Monako, ne oa netra d'ober etre Alonso ha Schumacher. Pe e Suzuka e oa posupl met diaes tre chom hep skeiñ ouzh Webber. Goude e gastiz en Italia a oa Grosjean evel ur spes, goustad-tre hag aonik. N'eo ket ar gwir Grosjean. Ar gwir Grosjean a zo hini Bahrein, Breizh-Veur, Kanada dreist-holl. Graet en doa ul labour warnañ e-pad ar goañv ha spi am eus e vo efedus, peogwir hennezh a c'hellfe bezañ eus gouenn ar gampioned.

26 PB.
3 podiom, 1 dro wellañ.
96 poent.
Kroget gant ar F1 e 2009.
Renault (2009)
Lotus (2012).

___________________________
Poentoù-mat : buan, gouzout a ra ren ur redadeg. An traoù teknikel a blij dezhañ, ha gouzout a ra komz gant un ijinour.

Poentoù fall : C'hoant en deus ober re vat a-wezhioù. Kudennoù GP2 : ar redadegoù ne badont ket 3 zro. Aonik abaoe e gastiz. Chañs diwezhañ.
____________________________

DIN-ME : Pebezh moc'herezh a oa Grosjean warlene ! Met pebezh spi eo hennezh. Ma en doa labouret warnañ ar goañv-mañ evel en deus lâret e vo kalz gwelloc'h an traoù.

MA ALI DIWAR-BENN BLOAVEZH LOTUS

Ur skipailh eus ar re gentañ eo honnezh ha seblant a ra he c'harr buan ha kevezus. Din-me eo ret kontañ warni ha war Räikkönen evit an titl ar bloaz-mañ.

Holl skeudennoù tapet digant Motorsport Nextgen Auto.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire